Pazarlama Stratejilerine Dair En İyi 5 Kitap: Okurken Gelişin

15 Temmuz 2020

Tüm zamanların en önemli yatırımcılarından biri olan Warren Buffett’in günde 500 sayfa kitap okuduğunu biliyor muydunuz? Onun başarısının altında çok okumasının, kendini sürekli geliştirmesinin payı olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Başarılı bir profesyonel ve özel hayat için okumak çok önemli. Hemington blog okurları için için okuyucu değerlendirmelerine göre pazarlama stratejileri üzerine yazılmış en iyi 5 kitaptan oluşan bir liste hazırladık. Bu alanda kariyer hedefleyenlerin ve deneyimlerini bilgiyle yoğurmak isteyen profesyonellerin işine yarayacağını düşündüğümüz bu listeye gelin birlikte göz atalım.

Pazarlama 4.0: Gelenekselden Dijitale Geçiş – Philip Kotler, Hermawan Kartajaya ve Iwan Setiawan

Modern pazarlamanın babası olarak kabul edilen Philip Kotler, Wall Street Journal tarafından iş dünyasının en başarılı ve etkili düşünürleri arasında gösterilmiştir. Yazarın ve meslektaşlarının Pazarlama 4.0 kitabı, şirketler ve müşteriler arasındaki çevrimiçi ve çevrimdışı etkileşimi harmanlayan bir pazarlama yaklaşımından bahseder. Hepimizin bildiği bir gerçek olarak, pazarlama artık gelenekselden dijital doğru çok hızlı bir dönüşüm içinde. Günümüzde teknoloji dünyası artık o kadar hızlı ilerliyor ki, her bir değişim bir sonraki gelişmeyi daha da hızlandırıyor. Böyle bir ortamda markaların klasik yaklaşımlara bağı kalmaması, sürekli yeniliklere açık olması çok önemli. Bu yönde yeni bir bilimsel temel atan Pazarlama 4.0 kitabı, dijital ve mobil geleceği anlamaya çalışanlar pazarlama yöneticilerici, iş adamları, CEO’lar ve konuya ilgili duyanlar için çok faydalı başlangıç noktası olacak.

 A’dan Z’ye Pazarlama – Philip Kotler

 Adı artık pazarlamayla özdeşleşen yönetim gurusu Philip Kotler “Pazarlama, yaptıklarınızı imha etmek için akıllıca yollar bulma sanatı değildir. Pazarlama, gerçek müşteri değeri yaratma ve müşterinizin daha iyi bir hale gelmesine yardımcı olma sanatıdır.” der.
A’dan Z’ye Pazarlama
modern ve geleneksel pazarlamayı detaylı olarak inceleyen, eğitici ve düşündürücü bir eser. Günümüzde şirketler pazarlama stratejilerini hangi yapı taşları üstüne kurarsa daha etkili ve verimli olur, müşteri memnuniyeti ve sadakati nasıl sağlanır, müşteri değeri nasıl yaratılır vb. soruların cevaplarını bulmak istiyorsanız bu kitap sizin için doğru adres. Okuduklarınızı sadece pazarlama ve profesyonel alanda değil hayatınızın tüm alanlarında uygulayabileceğiniz kitap mutlaka okumanız gereken engin bir bilgi kaynağı.

İşte Pazarlama- Seth Godin

Pazarlamanın geleceğini tahmin edebilecek biri varsa o Seth Godin. Yazar, milyonlarca girişimciye, pazarlamacıya ve iş dünyasındaki profesyonellere; blog yazıları, konferansları ve çok satan kitaplarıyla ilham verdi. Pazarlama, büyüme, gelişim, iş dünyası üzerine hakkında 19 kitap yazdı. Yaklaşımının temelinde büyük bir fikir var: Başarılı pazarlamacılar, müşterilerini şirketlerinin problemini çözmek için kullanmazlar; müşterilerinin problemlerini çözmek için pazarlamayı kullanırlar. Godin “İşte Pazarlama” kitabında okurlarına pazarlama bilgeliğinin özünü erişilebilir ve zamansız  olarak bir bütün şeklinde sunuyor. “Bir farklılık yaratmak istiyorsan, dün olanlara cevap vermeye çalışmak yerine, yeni şeylere odaklanmak gerekir. ” diyen yazar bu kitapta; oluşturabileceğiniz en küçük potansiyel kitleye nasıl ulaşacağınız, maksimumda müşteri memnuniyeti ve sadakati oluşturmak için doğru pazarlama stratejisini nasıl oluşturacağınızı anlatıyor.

Pazarlama ve İletişimin Yeni Kuralları – David Meerman Scott

David Meerman Scott çok satan listelerinde en üst sıralarda olan bu kitabında geleneksek ve klasik pazarlama kurallarının dijital dünyada geçerliliğini nasıl yitirdiğinden bahsediyor. Online pazarlamanın gün geçtikçe ivme kazanması geleneksek pazarlama yaklaşımlarını da gün geçtikçe değiştiriyor. Bu kitap işte bu değişen yaklaşımları inceliyor, pazarlamanın ve iletişimin yeni kurallarını masaya yatırıyor. Potansiyel müşterilere doğrudan ulaşmak için blog yazıları, basın bültenleri, podcastler, viral pazarlama ve online medyadan nasıl faydalanılacağını da ayrıntılı bir şekilde aktarıyor.

İknanın Psikolojisi – Robert B. Cialdini

Psikoloji ve pazarlama profesörü olan Robert Cialdini, araştırmalarına ve yapmış olduğu bilimsel çalışmalarına dayandırarak yazdığı kitabında pazarlamada etkili ikna yöntemlerinin sırlarını açklıyor. Etkili iknanın, mesajınızı hedef kitlenize iletmeden önce, aslında hedef kitlenizi mesajınızı algılamaya hazır hale getirmek olduğundan bahsediliyor. Çeşitli örnek hikayeler sunan yazar potansiyel müşterileriniz için mesajınızı algılmaya hazır hale getirmek ve satın alma kararını sağlamak için uygulanabilecek yöntemleri detaylı olarak anlatıyor.

Bunlar da ilginizi çekebilir