Yıllar yıllar önce insanoğlu için görüntülü telefon görüşmesinin düşüncesi bile adeta bir mucizeyken bugün; dünyanın dört bir köşesindeki arkadaşlarımızla aynı anda konuşabiliyor, canlı yayınlar yapabiliyoruz. Sosyal medya devleri Facebook, Twitter, Instagram derken hayatımıza yeni bir uygulama daha girdi: Clubhouse! Clubhouse özetle, sesli sohbet odaları aracılığıyla etkileşim fırsatı sunan bir sosyal ağ platformu olarak açıklanabilir. Davetiye usulü ile giriş yapılan uygulama ülkemizde özellikle son bir ayda oldukça popüler hale geldi. Tüm dünyada da kullanıcı sayısını günden güne arttıran platformun Ocak 2021’de piyasa değerinin 1 milyar doları aşmış olduğu söyleniyor.
Nasıl üye olunur?
Şu anda sadece iOS kullanıcılarının davet sistemiyle kullanabildiği Clubhouse, Alpha Exploration Co. yazılım şirketi tarafından geliştirilmiş. Android kullanıcılarına da açık olması için çalışmaların sürdüğü belirtiliyor. Clubhouse davet kodunu nasıl edinebilirsiniz? Uygulamaya üye olan bir arkadaşınızdan kod edinebilirsiniz veya Twitter’da arama kısmına Clubhouse yazarak burada paylaşılan kodlarından birini edinerek üyelik alabilirsiniz. Uygulamaya üyelik kodu almak için bu yöntemler dışında şu an bir yol bulunmuyor.
Yazılı mesajlaşma yok
Clubhouse’te açılan sohbet odalarına bir konu başlığı konuyor. Konu başlığına göre başlanılan sohbeti moderatör yönetiyor. Kullanıcılar, sohbet yöneticisinden izin aldıkları taktirde sohbete dahil olabiliyor ya da sadece dinleyici olarak da odada kalabiliyor. Clubhouse uygulamasında Twitter, Facebook ve Instagram’dan farklı olarak yazılı mesajlaşma, görüntülü konuşma, gönderi ya da fotoğraf paylaşımı yapılmıyor. Bu da şu anda kullanıcıların en sevdiği özelliklerden biri olarak öne çıkıyor. Görüntü olmaksızın sadece sese dayalı olan bu uygulama ilginç etkinliklere de ev sahipliği yapmaya başladı.
“Sessiz oda” bile açılmış
Almanya’da Clubhouse kullanan yüzlerce kişi açtıkları odaya “sessiz oda” ismini vermiş. Bu odaya gelenler konuşmuyor sadece Clubhouse’u açıp sessizce evlerinde veya ofislerinde hayatlarına devam ediyorlar. Amaç sadece birilerinin “orada” olduğunu bilmek… Clubhouse şimdilik ilginç sohbet başlıklarıyla özellikle reklam, dizi, medya sektöründeki kişilerin kullandığı bir platform olarak öne çıktı. Günden güne nasıl bir hale evrilir, zaman gösterecek.