Son yıllarda koleksiyonerlerin ilgisini çekmeye başlayan Porsche 911S, 1960’ların en güzel arabaları arasında değerlendiriliyor. Porsche 1963’te çıkardığı 911’in rakibi Jaguar E-Type karşısındaki mağlubiyetinden sonra 1967 yılında 911S’i satışa çıkardı. Dövme alaşımı pistonları, Fuchs alaşımı jantları, havalandırmalı fren diskleri ile Porsche 911S beklentileri karşıladı.
Porsche 911S’nin Özellikleri
6600 d/dk’da 160 beygir gücüne sahip 1967 Porsche’de son hız 225 km/saate çıktı, 0-100 km/sa hızlanması da 7.9 saniyeye indi. Porsche bu kez daha tatmin olmuştu. Mekanik yakıt enjeksiyonu sistemi ise Bosch tarafından üretildi. Sürücülere yarı otomatik Sportomatic şanzıman opsiyonel olarak sunuldu. 911S’lerin ön kısımları yüksek hızlarda meydan gelen kaldırma kuvvetini %40 azaltacak şekilde düzenlendi. Sadece 1.050 kg olan Porsche 911S modelleri, 911 serileri arasında en iyii, bir nevi lokomotif model olarak değerlendirilir.
Elbette 911S’in ardından performansı çok daha iyi olan modeller üretildi ama ikonik 2.7 Carrera RS’in dudak uçuklatan fiyatlarından sonra 1967 Porsche 911S tekrardan araba koleksiyonerlerin radarına girdi.
Aşağıdaki videoda 911S’in sahibi Henry Wilkinson’ı ve harika arabasını görüyorsunuz. Arabası Florida’daki bir Porsche uzmanının atölyesinde adeta kaderini bekliyormuş. Arabanın ilk sahibi Bud Stiles’i arabayı kendisine satması için uzunca bir süre ikna etmeye çalışan Wilkinson bunu nihayet başarmış. Henry Wilkinson 911S’ini yenilerken orijinal parçalarını olabildiğince tutmaya özen göstermiş. Zahmet isteyen bir süreçten sonra karşımızda son derece karizmatik ve güçlü görünen bir Porsche 911S duruyor. Ki Amelia Adası’ndaki bir sergide sınıf birinciliğini kazanmış zaten.
Okumadan gitmeyin: Mükemmel Bir Yaz Yolculuğu İçin 5 Klasik Araba