Ferrari, 2020 yılında Formula 1 pistlerinde kullanacağı aracı SF1000’i, 11 Şubat’ta İtalya’da düzenlenen gösterişli bir törenle tanıttı. Formula 1 sevenlerin merakla beklediği aracın ismi, takımın bu sene 1000. yarışına çıkacak ilk takım olması onuruna SF1000 olarak belirlendi.
En son 2013 yılında dönemin pilotu Kimi Raikonnen ile şampiyonluk elde eden Ferrari, bu tarihten beri şampiyonluğa hasret. Yeni araçları SF1000 ile pistin tozunu atacaklarına inanan takım, 2020 sezonunun ilk yarışlarında aracı kullanmaya başlayacak.
Dış görünüm aynı, özellikler farklı
Ferrari takım patronu Mattia Binotto, tanıtım töreninde SF1000’ün dış özellikleri itibarıyla bir önceki araca çok benzediğini ancak aracın motor ve sürüş özelliklerinin tamamen farklı olduğunu söyledi. Geçtiğimiz sene kullanılan SF90 ile aynı kırmızı mat renge sahip olan araçtaki en önemli değişiklik burun kısmına gerçekleşmiş. Hava yönlendirici bir tasarıma sahip olan burun, SF1000 modelinde ön kanatlarla neredeyse birleşecek şekilde tasarlanmış.
Pistin aerodinamik yapısına uygun ve sürüklenme oranını düşüren kanatların tasarımı diğer modellerde olduğu gibi kullanılmış. Otoriteler bu tercihlerinden dolayı Ferrari’nin tasarım felsefesini devam ettireceğini düşünüyor.
Araçtaki en önemli değişiklik ise orta kısımda meydana gelmiş. Aracın orta kısmına oldukça uzun 3 adet parça eklenmiş ve bu parçalar, aracın sidepod denilen kısmında bulunan kanatçıklara bağlanmış.
Ferrari’nin öncülüğünü yaptığı düşük kaza barı ise geçen seneye göre daha fazla geliştirilmiş ve hava girişinin olumsuz etkilenememesi için ufak dokunuşlar yapılmış.
Tüm bunlar dışında motor kapağına “Viking Kanadı” adı verilen kapaklar, dış kısımları aşağıya doğru uzayan T şeklinde arka kanat ve tek atık borusu gibi özellikler de araca eklenmiş.
Yani Ferrari SF1000’nin tasarı sürecinde SF90’ın zayıf kaldığı alanlar üzerinde ufak dokunuşlar yapılmış denebilir. Bu yeni araçla ilgili otoritelerin en büyük eleştirisi ise tasarımının öne fazla eğimli olduğu!
Test sürüşlerine çıktı
Bu sene Barcelona’da gerçekleşecek Formula 1 2020 ilk sezon öncesi, takımlar yaklaşık 3 gün sürecek test sürüşlerine de başladı. Bu sürüşlerde Ferrari SF100 aracı da ilk kez pistte performans sergiledi.
Ferrari takım patronu Mattia Binotto, SF1000’nin test sürüşlerinde beklentileri karşılamadığını ancak aracın tüm performansının henüz ortaya çıkmadığını söyledi. Aracın hız konusundaki performansının zamanla kendini göstereceğini belirten Binotto, aracın potansiyeli ortaya çıktığında Mercedes’i dahi geçebileceğini ekledi.
Ayrıca Ferrari SF1000’in uzun sürüşlerde Red Bull’dan çok daha iyi performans gösterdiği belirtildi. Yani SF1000’e eklenen özellikler, aracın pistteki varlığını sağlamlaştıracak gibi görünüyor.
2020 sezonu Mart ayında başlıyor
Ferrari SF1000 ve diğer takımların araçlarının mücadelelerini izleyeceğimiz Formula 1 2020 sezonu, 15 Mart’ta Avustralya’da başlayacak ve 29 Kasım’da Abu Dhabi’de sona erecek.