Tüm dünyayı etkisi altına alan corona virüs moda sektörünü de maalesef çok fazla etkiledi. Yeni normale geçtiğimiz şu günlerde moda haftaları seyircisiz olarak gerçekleşiyor; sosyal mesafe kuralları gereği fiziksel defileler yerini dijital defilelere bırakıyor. Ancak içinde bulunduğumuz bu zor dönem tasarımcıların ve markaların yaratıcılık ve hayal gücü sınırlarını olumlu anlamda etkilemiş görünüyor. Markaların geliştirdiği inovatif çözümler sayesinde; sanal showroomlar, online röportajlar, sanal avatar kullanımı ve dijital ortamda gerçekleşen interaktif seminerler ile Fashion Week olgusu fiziksel podyumla sanal dünyanın birleştiği dijital bir platforma dönüşüyor. Kısa süre önce gerçekleşen moda etkinliklerin yansımalarını, ve önümüzdeki günlerde gerçekleşecek etkinliklerin güncellenen tarihlerini Hemington blog okurları için derledik.
Geçtiğimiz haftalarda dijital olarak gerçekleşen moda haftalarının yansımalarına gelin birlikte göz atalım.
Londra Dijital Moda Haftası – 12-14 Haziran
40 yıldır Londra Moda Haftası’ndan sorumlu olan İngiliz Moda Konseyi (BFC) Haziran erkek giyim sezonunu iptal ederek cinsiyet ayrımı yapmadan karma sezona dönüştürme kararı aldı. 12-14 Haziran tarihleri arasında ilk kez dijital olarak gerçekleştirilen Londra Moda Haftası’nda sanal showroomlar, online röportajlar, podcastler, tasarımcı günlükleri ve interaktif web üzerinden gerçekleştirelen interaktif seminerler yer aldı. Tasarımcılar dijital ortamda hikayelerini ve koleksiyonlarını anlattılar. 34 tasarımcının yer aldığı etkinlik, başarılı müzisyen ve şair James Massiah tarafından hazırlanan intro filmi ile başladı ve Mulberry’nin My Local etkinliğiyle sona erdi. Craig Green, A-Cold-Wall, Matty Bovan, Edward Crutchley ve Bethany Williams gibi dünyaca ünlü başarılı tasarımcılara ev sahipliği yapan etkinlik, modaseverler için keyifli ve unutulmaz bir deneyim oldu. Defile ile ilgili sunumlara ve videolara buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.
Paris Dijital Moda Haftası Couture & Haute Couture – 6-8 Temmuz
6-8 Temmuz tarihleri arasında gerçekleşen dünyanın ilk dijital Couture Moda Haftası olan Paris Dijital Couture Moda Haftası’nda modanın öncüleri olan dünyaca ünlü tasarımcıların Sonbahar-Kış 2020/2021 Couture ve Haute Couture koleksiyonları sanal sunumlar olarak izleyicilerin beğenisine sunuldu. Bazı defileler online platformlar üzerinden canlı yayınlanırken, bazı tasarımcılar önceden hazırladıkları video sunumları kullandı, bazı tasarımcılar ise sanal avatarlar ile sıra dışı gösteriler gerçekleştirdi.
Dior, Paris Couture Moda Haftası’nın ilk gününe Sonbahar-Kış 2020-2021 koleksiyonunun hikayesinin çarpıcı bir şekilde anlatıldığı sunum ile etkinliğe damga vurdu.
Ralph & Russo, 2020-2021 Sonbahar/Kış sezonunda Haute Couture dünyasına yeni bir soluk getirdi. Koleksiyonun hikayesini mankenlere ek olarak, yarattığı sanal avatar üzerinden anlattığı sıra dışı bir sunumla modaseverlerini karşısına çıktı. Dijital bir devrim niteliğinde olan bu sunum izleyiciler tarafından çok büyük ilgi ile karşılandı.
Moda haftasının en çok konuşulan markalarından biri de Balmain oldu. 75. yıldönümünü 2020-2021 Paris Haute Couture haftasıyla kutlayan dünyaca ünlü marka Balmain Kreatif Direktörü Olivier Rousteing ise, ihtişamlı bir sunumla koleksiyonunu Seine nehri üstündeki seyir halindeki bir gemide sosyal mesafe kurallarına dikat ederek tanıttı. Görkemli sunum TikTok üzerinden canlı yayınlandı. Bu çarpıcı defileyle izleyicilerin beğenilerini toplayan marka, dijital bir moda haftası etkinliğinde fiziksel bir sunum tercih etmesi nedeniyle aynı zamanda olumsuz eleşirilerin de odak noktası oldu.
Paris Erkek Dijital Moda Haftası – 9-13 Temmuz
Paris Erkek Moda Haftası 9-13 Temmuz tarihleri arasında yalnızca video içeren bir formatla gerçekleşti. Londra ve Milano’nun, interaktif sunumların, 3D şovların yer aldığı sıra dışı dijital moda haftaların aksine; Paris Moda Hafta’sında sadece erkek koleksiyonlarına ve yalnızca kreasyonların tanıldığı video içeriklerine yer verildi. Çok daha sade bir sunum gerçekleşti. Sanal bir showroom içeren etkinlik, satış ve koleksiyon odaklı olduğudan; tasarımcılar görkemli şovlar yerine sadece kreasyonlarını sergilemeye odaklandı.
Milano Dijital Moda Haftası – 14-17 Temmuz
Milano Dijital Moda Haftası Ulusal İtalyan Moda Odası tarafından 14-17 Temmuz tarihleri arasında gerçekleştirildi. Koleksiyonların karma olduğu etkinlikte İlkbahar/Yaz 2021 Erkek Giyim ve İlkbahar/Yaz 2021 Kadın Giyim Ön Koleksiyonları tüm modaseverlere dijital olarak sunuldu.
Prada, dünyanın farklı bölgelerindeki beş başarılı sanatçının hikayesini beş ayrı video aracılığıyla anlatarak koleksiyonlarını yayınlanlarken çarpıcı sunumu ile etkinliğe damgasını vurdu.
22 yıldır Milano Moda Haftası’na katılmayan Dolce & Gabbana ise zor zamanlarda dayanışmanın ve birlikte hareket etmenin öneminin altını çizerek bu yılki moda haftasına katılım sağladı ve İtalyan moda endüstrisine destek vermiş oldu.
Moda haftasının birbirinden ünlü tasarımcıları arasında Türkiye’den tek moda tasarımcısı olarak katılan Serdar Uzuntaş da yer aldı. Etkinlikte ülkemizi başarı ile temsil eden tasarımcının İstanbul temalı koleksiyonun digital gösterimi ayrıca Milano’nun en görkemli mimarı yapılarından biri olan Duomo Kilisesi’nin duvarına yerleştirilen dev ekranlardan da gösterildi.
Önümüzdeki günlerde gerçekleşecek moda etkinliklerinin netleşen takvimi de aşağıdaki gibi:
- Copenhagen Moda Haftası: 9-12 Ağustos
- Düsseldorf Market Week 28 Ağustos- 3 Eylül
- New York Kadın Moda Haftası: 11- 16 Eylül
- Munich Moda Haftası: 12- 15 Eylül
- Londra Kadın Moda Haftası: 18-22 Eylül
- Milano Erkek Moda Haftası: 18-24 Eylül
- Milano Kadın Moda Haftası: 22-28 Eylül
- Paris Kadın Moda Haftası: 28 Eylül- 6 Ekim
- Şangay Moda Haftası: 8- 16 Ekim
- Tokyo Moda Haftası: 12-18 Ekim
- Seul Moda Haftası:20-25 Ekim