Yazın Bunaltıcı Sıcaklarına Karşı Dinç Kalmanın Yolları

30 Ağustos 2019

Sıcak havaların verdiği rehavetten, kendinizi uyuşuk ve yorgun hissetmekten kurtulmanız mümkün. Kavurucu yaz sıcaklarına rağmen nasıl enerjik kalırsınız, buyursunlar:

Yazlık Beslenme Prensiplerine Uyun

Su tüketimini maksimuma çıkarın. Yağlı yiyecekler yerine ızgaraya yönelin. Dinç kalmanızı sağlayan C vitamini içeren besinlerden tüketin. Karpuz, kiraz, üzüm C vitamini içeren, yazın serinlik ve enerji sağlayan meyvelerden. Yeşil yapraklı sebzeler ve salatalık kan yağlarını azaltır, vücudu temizler. Cacık harika bir yaz sofrası güzelidir. Üzerine limon sıktığınız taze nane adeta okyanus serinliği yaratır. Çok fazla terleme sorununuz varsa günde 1 tatlı kaşığı zerdeçal tüketebilirsiniz. Limon suynu buz kalıplarına koyabilir, suyun içine atarak tüketebilirsiniz. 

Aşırı Tuz Kaybını Önleyin

Yazın terlemeyle birlikte elektrolit ve mineral kaybı çok olur. Sadece su içmek bu kayıpların telafisi için yeterli değil. Bu nedenle uzmanlar içine limon dilimi attığınız maden suyu içmenizin faydalı olduğunu söylüyor. Mineral bakımından zengin yeşil yapraklı sebzeleri bolca tüketmeniz de önemli.

Nefes Alan Kumaşları Tercih Edin

Yaz sıcaklarında üzerinize yapışmayan, nefes alan dokuları ile ferahlık sağlayan giysileri tercih etmeniz gün içinde bitkin ve enerjisiz hissetmemeniz için önemli. Tamamen saf pamuk veya keten gibi serinlik sağlayan kıyafetleri tercih edin. Birinci sınıf kalitedeki elyaflardan üretilen parçalarla maksimum konfor ve şıklık sunan Sensuous Moments koleksiyonunun tüm parçaları yaz sıcakları düşünülerek üretildi, ilginize. 

D Vitamini Eksikliğine Dikkat Edin

Güneşten korunmak için kullanılan yüksek faktörlü kremler D vitamini eksikliğine neden olabiliyor. Öğlen saatlerinde dışarıya çıkmamak, gölge kovalamak, bir de yüksek faktörlü krem kullanmak derken bu kez de güneşten alacağımız D vitamininden olabiliyoruz. D vitamini eksikliği de yorgunluk ve bitkinlik yapıyor. Kısacası dengeyi bulmak lazım. Günde 15 dakika güneşlenmenin bile etkili olacağı söyleniyor. 

Sağlık Sorununuz Yoksa Dalış Yapın

Su altındaki ortamda normalden daha fazla basınç vardır. Daldığınızda yüksek basınç hücrelerinize daha fazla oksijen gitmesini sağlar. Bu yüzden dalış yapmak sadece serinlemek için değil, enerjik hissetmeniz için de öneriliyor. Ayrıca çok da keyifli. 

Alkol Tüketimini Azaltın

Buzlu içilen alkollü içecekler dahil tüm alkolli içkiler sıvı kaybına neden olduğundan yazın tüketilmesi can sıkıcı olabiliyor.

Enerjik Kalmanızı Sağlayacak Duş Yöntemi

Son olarak size kan dolaşımınızı arttıracak ve vücut enerjinizi arttıracak bir duş tekniğinden bahsedelim. Duş sürenizin sonuna geldinizde 30 saniye suyu en soğuk haline getirin ve altında durun. Daha sonra yine 30 saniye çok sıcağa getirin. En son yine en soğukta altında bekleyin ve çıkın. Her zaman soğukla bitirin. Bu zıtlık vücudunuzda zindelik hissini artıracak.

Bunlar da ilginizi çekebilir