Hızlı Yaşamda Sağlıklı Beslenme Yöntemleri

14 Ekim 2018

Sağlıklı beslenmenin hayat kalitesine katkısını bilmeyenimiz yok ama iş pratiğe döndüğünde teorideki gibi olmuyor. Çünkü zamanımız yok!

Modern hayatın koşturmacası, yoğun iş temposu derken sağlıklı ve dengeli beslenmek, ekstra zaman ve özen göstermemiz gereken bir şey haline dönüştü. Yoğun çalışanlar için beslenme programı nasıl olmalı, 21. yüzyılın hızlı yaşamında yeme-içme alışkanlıklarımızı nasıl sağlıklı hale getirebiliriz, işte öneriler:

En Önemli ve En Çok İhmal Edilen Öğün: Kahvaltı

Sabahları 20 dakika daha fazla uyumak ya da “Sabah uyanınca bir şey yiyemiyorum.” bahanesini ileri sürmek, sağlığınıza neler kaybettiriyor bir bilseniz! Gece boyunca aç kalan vücudunuza, kan şekerini düzenlemesi ve metabolizmayı uyandırıp yeni güne hazırlaması için yardımcı olmalısınız. Bunun yolu da kahvaltıdan geçiyor.

Pazar kahvaltıları gibi uzun süren bir keyiften bahsetmiyoruz elbette. Badem, ceviz, kuru kayısı ile yeni güne başlasınız bile hem kilonuzu kontrol altında tutar hem de sağlıklı beslenmeye ilk büyük adımı atmış olursunuz. Bir kase süte koyacağınız yulaf ezmesi için de mi zamanınız yok mesela? Ya da uyandığınızda mutfağa koşup yumurtayı ocağa koysanız ve siz hazırlanırken protein deposu yumurtanız pişse?

Sabahları yediğiniz simit ve poğaça gibi yiyecekler size kalori, şeker ve hantallık olarak dönüyor, unutmayın!

Aradığımız Sağlıklı Yaşam Bitkisel Beslenmekte Gizli Olabilir mı̇?

Geceden Ertesi Güne Hazırlık (Sadece Birkaç Dakika)

Gece uyumadan havuçları dilimleyip bozdolabına koyabilirsiniz. Birkaç tane salatalığı yine buzdolabında “sabah hazırlanacaklar” bölmesine koyup  uyanır uyanmaz hızlıca soyabilirsiniz. Az yağlı peyniri geceden dilimlemeye ne dersiniz? Neden tam buğday ekmeği, az yağlı peynir, kıvırcık ve zeytinlerle sandviç hazırlayıp kapalı bir kutuda buzdolabında bekletmeyesiniz?

Gece uyumadan sabaha hazırlık yapın. Yiyecekleri uyandığınızda ağzınıza ya da çantanıza atması kolay bir hale getirip öyle yatağa girin. Bunu alışkanlık haline getirdiğinizde hem kahvaltıda hem de ara öğünlerde sağlıklı beslenebileceksiniz.

Beyninize iyi bakın: Beynin Sağlığına İyi Gelen Yiyecekler

Açlık Krizleri İçin Sağlıklı Ara Öğünler

Çoğumuz ofisteki dolabına ya da masasına çiğ fındık, ceviz, badem, kuru kayısı gibi şahane besinleri dizmiş; fakat paketler bittiğinde tekrar bu yiyecekleri almak yerine karbonhidratlı ve şekerli yiyeceklere yönelmiştir.

Lütfen üşenmeyin ve ofisinizde, çantanızda bunlardan bulundurun. Acıktığınızda hamur işi, bisküvi, fast food gibi şekerli ve karbonhidratlı yiyecekleri yerseniz kan şekeriniz hızlıca düşer ve kısa zamanda yine acıkırsınız. Kuru yemişler ve meyveler harikadır. Yaban mersini, gün kurusu, kuru erik gibi alternatiflerle menünüzü zenginleştirebilirsiniz.

Vücut direncinizi yükseltmek için okuyun: Bağışıklığı Güçlendiren Bitkiler

Su İçtiğinizde Kendinizi Ödüllendirin

Su içmenin faydalarından bahsetmeyeceğiz, bunu bilmeyen yok. Fakat gün içinde bu değerli bilgi maalesef birçoğumuz için pek bir şey ifade etmiyor. Su içmeyi hatırlatan uygulamaları cep telefonunuza indirebilirsiniz.

Daha da etkilisi günlük su içme limitinizi doldurduğunuzda (ortalama 2 litre) kendinizi ödüllendirin. Mola verin, birkaç dakikalığına işinizi bırakıp sevdiğiniz bir siteyi dolaşın, iş çıkışında kendinize hediye alın vs. Hedefi haftalık, hatta aylık olarak tutturduğunuzda ise kendinize daha büyük bir hediye verin. Masaja gitmek ya da ne zamandır güzel bir konsere gitmiyorsanız daha fazla ertelememek hoş olmaz mı?

Sağlıklı bir alternatif: Yeni Yaşam İksiri Matcha

Öğle Yemeklerinde Menünüzü Zengin Tutun

Sağlıklı beslenme programının özü, çeşitli ve dengeli beslenmektir. Öğle yemeklerinizde tabağınızda mutlaka bulgur pilavı veya kepekli makarna gibi tam tahıl ürünleri, salata, et-tavuk ya da kurubaklagillerden olması lazım. Karbonhidrat ve protein dengesini kurup porsiyonları kararında tutarsanız ne kadar yoğun olursanız olun sağlıklı beslenebilirsiniz.

Şöyle düşünün: Yemek yemek için öyle ya da böyle zaman ayırıyorsunuz. Öyleyse doğru seçimler yapıp aynı zamanı harcayarak sağlığınızı koruyabilirsiniz.

Çalışanlar için diyet programlarının özünü bunlar oluşturuyor. Akşam yemeklerinde gün boyu azalan enerjinizi ve direncinizi yükseltmek için ise taze meyvelerden tüketmelisiniz. Yoğurt ise hem protein desteği sağlayacak hem de daha iyi uyumanıza yardımcı olacak süper besindir. Akşam sofralarınızda mutlaka bulunmalı.

Her Fırsatta Hareket Edin

Masa başında çalışıyor ya da toplantılara katılıp mecburen günün çoğunda oturmak zorunda kalıyor olabilirsiniz. Peki, ofiste en yakındaki tuvaleti kullanmak yerine daha uzaktakine gitmek size kaç saniye kaybettirir? Ya da molalarınızda oturduğunuz 5-10 dakikayı yakın çevreyi turlayarak geçirseniz?

Kısacası sağlıklı beslenmeye biraz hareket katmanız lazım. Yardımcı olalım: Fit Olmak İstiyorsan Bunlara Dikkat Et!

Bunlar da ilginizi çekebilir