Spor Yapmak İçin İhtiyacın Olan Motivasyonu Bulmak

16 Ağustos 2017

Motivasyon kısaca bir işe başlama ve o işi sürdürme becerisini ifade ediyor. Psikoloji alanında yapılan araştırmalar gösteriyor ki motivasyon dışarıdan değil de içeriden geldiğinde, yani kendi iç motivasyonumuzla hareket ettiğimizde, yaptığımız işte daha başarılı ve ısrarcı olabiliyoruz. Konu özellikle ‘spor’ olduğunda motivasyon çok önemli bir unsur haline geliyor: canın istemediğinde, ağrı ve yorgunluk hissettiğinde ya da başka bir şey yapmak istediğinde bile spor yapacak isteği nasıl bulacaksın? Aşağıda kendini motive edebilmen ve spor salonuna bir yıllığına yazılıp da kapısından içeri sadece birkaç defa girenleren olmaman için birkaç öneride bulunacağız.

Yüksek Motivasyon Ve Düzenli Spor Alışkanlığı İçin Birkaç Küçük Tavsiye

1- Spor yaparken sesli kitap ya da sevdiğin radyo programlarının ‘podcast’lerini dinleyebilirsin. Keyif aldığın bir şeyleri dinlemek için bile spor yaptığın günleri iple çekmen çok olası!

2- Spor aktivitelerinin kaydını tutabileceğin, ne kadar kalori kaybettiğini, ne kadar süredir spor yapmakta olduğunu, örneğin koşuyorsan kaç kilometre koştuğunu gösteren ve kaydeden telefon uygulamalarını kullan. Kaydettiğin ilerlemeyi görmek seni motive edecektir.

3- Spor yapacağın günleri ve saatleri önceden belirle ve çok önemli bir sebep olmadığı sürece bu günlere sadık kal; diğer işlerini spor gün ve saatlerine göre organize et. Hayatını bu şekilde organize edersen zihnin de bu planı benimseyecek ve her gün kendini motive etmek için fazladan bir çaba sarf etmene gerek kalmayacaktır.

4- Kendine küçük hedefler koy. Örneğin ‘Yıl sonuna kadar 10 kilometre koşabilecek kondisyona ulaşacağım, önümüzdeki yıl bir maratona hazırlanacağım ve katılacağım, haftada iki gün olarak başladığım sporu üç güne çekeceğim’ gibi. Her bir hedefi tamamladığında yeni bir hedefe koşmak için daha çok heves duyacağını göreceksin.

5- Atletlerin, şampiyonluk kazanmış sporcuların hayat hikayelerini anlatan kitapları oku, belgeselleri izle. Yaptıkları işe nasıl da adanmış olduklarını ve zorluklar karşısında yılmadan nasıl azimle çabaladıklarını gördükçe spor kıyafetlerini giyip kendini dışarı atmak isteyeceğine eminiz!

6- Motivasyonunu arttıracak sosyal medya hesaplarını takip et, motive edici sözleri kaydet, gerekirse bu notları görebileceğin bir yere yapıştır ve canın spor yapmak istemediğinde açıp bu notlara, resimlere, sosyal medya hesaplarına bak.

7- Spor yapan ve sağlığına dikkat eden kişilerin karşı cinse çok daha çekici gözüktüklerini her zaman aklında tut!

8- Sevdiğin spor dalını bulmaya çalış. Evine ya da ofisine en yakın spor salonuna gitmek pratik bir çözüm gibi gözükse de senin için her zaman en doğru seçim olmayabilir. Belki ihtiyacın olan açık havada koşmak, bisiklete binmek, erkekler arasında pek yaygın olmasa da yoga yapmak, tenis dersleri almak ya da kapalı bir havuzda düzenli olarak yüzmek olabilir. Sevdiğin ve keyif aldığın spor tarzını ve ortamını bulmak için elinden geleni yapmaya çalış, denemekten vazgeçme. (Spor ve Sağlık bağlantımızdaki diğer yazılara göz atarak değişik spor dallarıyla ilgili fikir sahibi olabilirsin)

9- Spor yapmak için herkesin farklı nedenleri olabilir: daha kaslı gözükmek, daha zayıf olmak, daha fit olmak… Birinci hedefini sağlıklı olmak ve geleceğine yatırım yapmak olarak belirlersen kendini çok fazla zorlayıp daha sonra pes etme riskini ortadan kaldırabilirsin ve sporu hayatının doğal bir parçası haline getirebilirsin.

10- İş ve özel hayatında başarıyı yakalamış kişilerin spor yapan ve kendine dikkat eden kişiler olduğunu her zaman aklında tut. Günümüzde başarılı olarak nitelendirdiğimiz insanların hemen hemen hepsinin tutkuyla ve düzenli olarak yaptıkları spor alışkanlıkları var ve senin de onlardan biri olmaman için hiçbir sebep yok.

Yaşadığımız ülkede spor yapmak ne yazık ki yaygın bir alışkanlık değil. Bizler için spor, sadece insanların genç yaşlarında yaptıkları, büyük bir hevesle başlayıp kısa bir süre sonra sıkılıp bıraktıkları bir aktivite. Oysa gelişmiş ülkelerde kaç yaşında olurlarsa olsunlar spor yapmak insanların hayatlarının ayrılmaz bir parçası. Bisiklete binmek, kaya tırmanışları yapmak, triatlona katılmak, ofis arkadaşları ile takım olarak şehir içi koşu yarışlarına katılmak son derece yaygın bir alışkanlık. Bizlerin de böyle bir hayat tarzını benimsemememiz için önümüzde hiçbir engel yok. ‘Zamanım yok, çok yorgunum, yaşadığım yer spor yapmaya müsait değil’ gibi bahanelerden vazgeçerek hemen şimdi spora başla. Programın belirli dönemlerde sekteye uğrayabilir; araya seyahatler, yoğun dönemler girebilir. O dönemler biter bitmez kaldığın yerden devam et. Kendini motive etmekten vazgeçme ve sporu yaşamının, sağlığının, başarının bir parçası olarak gör; planını yap, adımını at.

Bunlar da ilginizi çekebilir