CİLDİNE VE KENDİNE İYİ BAKMAN İÇİN ÖNERİLER

3 Temmuz 2017
Cildine ve Kendine İyi Bak

Cildin için vakit ayırmayı sevmiyor olabilirsin ama aşağıdaki önerilerimizi okuyup onları hayatının bir parçası haline getirmen halinde taze, canlı ve sağlıklı bir cilde sahip olman çok kolay!

Bol su ile yüzünü yıka: Her sabah ve akşam soğuk su ile yüzünü yıkaman cildini temizlemekle kalmaz yeni hücrelerin oluşmasını da tetiklemiş olur. Bir de haftada bir defadan fazla olmamak kaydıyla cildine peeling yaparak onu ölü hücrelerden arındırırsan cildini canlandırmış ve uzun vadede çok iyi sonuç almanı sağlayacak yatırımı yapmış olursun. Peeling işlemini yaparken cildini hırpalamamaya ve kızartmamaya özen göstermelisin.

Yüzünü sert bir şekilde kurulama: Cilde en çok zarar veren alışkanlıklarımızdan biri de dikkatsiz ve sert bir şekilde kurulamamız. Yüzünü yıkadıktan sonra hafif bir şekilde kurula, sert hareketlerle ve onu tahriş edecek şekilde yukarıdan aşağıya doğru kurulamamaya dikkat et. Hatta mümkünse bırak kendi kendine fazla suyu gitsin ve ardından nemlendirme işlemine geç.

Nemlendirmek önemli: Yıkadıktan sonra cildin hala biraz nemli iken nemlendiricini sürmelisin. Nemlendirici kremi gelişigüzel hareketlerle değil, aşağıdan yukarıya doğru ve dairesel hareketlerle sürmeye dikkat etmelisin. Yıllar içinde yüz hatlarının ve cildinin aşağı doğru sarkmasını krem sürerken yüzüne yaptığın bu düzenli masajlarla geciktirebilirsin. Bu arada cildinin karma, yağlı ya da kuru mu olduğunu tespit edip kendin için en doğru nemlendiriciyi bul ve onu asla bırakma!

Doğru traş kremini kullan: Özellikle sık sık traş olan biriysen, doğru traş kremini kullanarak hem birçok problemden kurtulabilir hem de istediğin pürüzsüz ve taze görünümü yakalayabilirsin. Glikolik asit veya salisilik asit içeren bir traş kremi kullanman halinde gözeneklerin açılacak ve yeteri kadar uzamamış sakalların düzgün bir şekilde traş edilmesi kolaylaşacaktır. Ayrıca alerji yapmayan ve ağır bir kokusu olmayan traş kremlerini kullanman, cilt tahrişlerini önleyecektir. Traş sonrası kullanacağın alkol içermeyen ve rahatlatıcı etkisi olan balsamlarla da cildini rahatlatabilirsin.

Cildini içeriden de nemlendir: Cildini nemlendirmek için sadece dışarıdan sürülen kremler yeterli değil. Günde en az sekiz bardak su içerek bedenini içerden de nemlendirmelisin. Özellikle alkol aldığın ya da kahveyi fazla kaçırdığın günlerde daha fazla su içerek vücudunun sıvı kaybını gidermelisin.

Kırışıklık oluşmasını geciktir: Göz çevresinde oluşan kırışıklıkları (ya da potansiyel kırışıklıklar da diyebiliriz!) engellemek ya da derinleşmelerini geciktirmek için göz çevresi için ayrı bir krem kullanmak istemiyorsan nemlendiricini dairesel hareketlerle göz etrafına da uygulayabilirsin.

Güneşe dikkat et: Yaz gelince bronzlaşmak ve açık renk kıyafetlerin içinde metrelerce uzaktan bile anında fark edilmek istiyor olabilirsin ancak hiçbir zaman cildini fazla güneşe maruz bırakma! Güneş koruyucu krem sürmeden güneşin altında çok uzun süre kalmak, cildin soyulacak kadar yanmak ona tahmin edemeyeceğin kadar zarar verir. Özellikle güneş ışınlarının dik geldiği saatlerde güneşlenmemeye dikkat et, burun alın, omuz gibi çok çabuk yanan bölgelere mutlaka güneş kremi sür.

Uykunu al:  Sadece hafta sonları değil hafta içi de uykunu almaya çalış. Bunun için 7-8 saat uyuyabileceğin şekilde gece uykusuna geçmeyi hesapla ve her akşam aynı saatlerde uyumaya çalış. İstisnai durumlarda elbette bu düzene uyamayabilirsin ancak olabildiğince uykunu alacağın şekilde bir düzen tutturursan,  geceleri hücrelerine yenilenecek vakti sağlamış olursun. Bu da bağışıklık sistemini güçlendirir, cildinin daha canlı gözükmesini sağlar, kırışıklık oluşmasını geciktirir ve göz altlarında koyu renk halkalar oluşmasını önler.

Şekerden uzak dur: Cildini ve tüm bedenini korumak istiyorsan işlenmiş şekerden olabildiğince uzak dur. Eğer şeker bağımlılığın varsa ve rafine şeker içeren ürünleri her gün tüketiyorsan bunun için en kısa zamanda bir aksiyon al ve tüketimini azalt ya da sıfıra düşür. Karbonhidrat içeren patates, makarna, pilav gibi besinleri ölçülü tüket ve hatta meyve şekerinin de fazlasının zararlı olduğunu dikkate alarak tükettiğin meyvelerin belirli bir porsiyonu aşmamasına özen göster.

Sebze ve meyve ağırlıklı beslen: Her gün düzenli olarak sebze ve meyve tüketmek hem genel sağlılığını olumlu olarak etkilerken hem de içindeki antioksidanlar sayesinde cildinin de daha sağlıklı ve parlak gözükmesini sağlayacaktır. Özellikle etin yanında yediğin makarna, pilav gibi karbonhidrat içeren besinleri düşük porsiyonlarda tüketirken, sebzeleri daha yüksek miktarda tüketmeyi ve bol bol mevsim otlarını yemeyi alışkanlık haline getir.

Stresini yönetmeyi öğren: Özellikle şehir yaşamında ve yoğun iş temposunda stresin olmadığı bir hayat yaşamak gerçekten imkansız. Öyleyse yapman gereken strese girmene sebep olan durumları gözden geçirmek ve onları minimuma indirmek olmalıdır. Ayrıca hobilerinle ilgilenirken ve kendine özel ayırdığın anlarla da stres yüklenen vücudunu ve zihnini arındırabilirsin. Tüm bunları yapmayı hayatının bir parçası haline getirmek uzun vadede genel sağlığın kadar cilt sağlığını da olumlu etkileyecek, cildinin yaşlanmasını geciktirecek ve canlı bir görünüme sahip olmasını sağlayacaktır.

Sigara içiyorsan hemen bırak: Göz ve dudak çevresinde erken yaşta oluşan kırışıklıkların, sararmış solgun bir cildin ve yorgun bir yüzün bir numaralı sorumlulularından biri olan sigarayı hayatından en kısa zamanda çıkar!

Bunlar da ilginizi çekebilir